3.12.09

Miwawa

La Alicia Buxedas, companya de les classes d’alemany a la Escola Oficial de Idiomes, poc després de tornar del seu viatge a la Índia, em va enviar un arxiu d’audio amb aquesta cançó. Vaig deduir que era una descoberta del seu viatge i que la cançó provenia de la Índia.
Al cap d’unes setmanes varen venir a casa uns paletes a fer unes reparacions i va resultar que un d’ells era hindú. Vaig pensar que li faria gràcia escoltar música de la seva terra i li vaig posar la cançó en qüestió. Recordo una certa expressió de perplexitat en el seu rostre que en aquell moment no vaig saber interpretar.
Aquests dies he estat buscant per internet alguna pàgina que em permetés enllaçar la cançó amb el meu blog. He tingut la sorpresa de descobrir que la peça en qüestió es de la argelina Souad Massi. Entenc ara el desconcert del pobre senyor hindú.
La cançó, Manensa asli – Miwawa (no oblidaré les meves arrels), desborda alegria i frescor. Souad  la interpreta juntament amb el maurità Daby Touré.